"A Borjog és Bormarketing Konferencia nagyszerű lehetőség arra, hogy az ágazat szereplői együtt gondolkodjanak jelenről és jövőről.
A borkészítés útja a termőföldtől a pohárig tart, és a legfontosabb eleme a fogyasztóhoz vezető út, mely megfelelő marketing nélkül elképzelhetetlen. Úgy gondolom a bormarketingnek hitelesnek, szakmailag megalapozottnak kell lennie, tisztában kell lennie a valós lehetőségekkel és igényekkel.
Tudnunk kell mikor, hol, kinek, mennyiért, mit szeretnénk tölteni a poharába. Csak valódi szaktudásra alapozva lehet hiteles marketinget folytatni és elkerülni a félrevezetést, téves irányokba vinni a termelőket és a fogyasztókat, mellyel akár negatív irányba is befolyásolhatjuk a szőlőbor ágazatot." (Koch Csaba, borász, Koch Borászat)
A bor a gasztronómia, az irodalom és keresztény kultúránk egyik alapeleme, ezért is kiemelten fontos, hogy további népszerűsítésének érdekében marketingirányzat is épüljön rá. Annak ellenére, hogy az egyik leginkább ismert és népszerű ital, nem csak az ínyenc fogyasztók, hanem az átlagemberek napi fogyasztása is magasabb tájékozódási igényeket támaszt a termelők és az értékesítők felé.
A kereslet, a borfogyasztási szokások és a trendek összehangolása a termeléssel, a termőföldtől a pohárig. A bortermelői oldalon megjelenő borkészítési stílusok során keletkező kínálat népszerűsítésével piacbővítés és az eladások növelése a bormarketing egyik legfontosabb célja. A piaci szereplők bevonása elengedhetetlen a sikeres borkommunikáció érdekében, szaktudásukkal nagyban képesek hozzájárulni a hazai és a nemzetközi értékesítések növelésébe. Online kurzus, képzések összehangolt szervezésével a sommelier közösség is aktivizálható a cél érdekében.
A borkultúra jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedekben, ez magával hozta a minőségi igények emelkedését is. Ma már elengedhetetlen, hogy a borászatok és az értékesítő cégek marketinges munkáját olyan jól képzett szakemberek irányítsák akik a szakmához és a marketinghez is komoly szaktudással rendelkeznek.
Termékcímke, pincészet logó és arculattervezés.
Jó és működőképes weboldal, hasznos bemutató jellegű leírások, egyszerű rendelés, kedvezmények, akciók.
Közösségi média, Facebook, Pinterest, Linkedin, Tiktok, YouTube csatornák, stb.
Sajtóközlemények készítése, küldése a megfelelő hírportáloknak, ügynökségeknek.
Borturizmus népszerűsítése.
Rendezvényszervezés: borvacsorák, borkóstolók, túrák, tematikus bemutatók kóstolóestek szervezése kapcsolódó rendezvényekkel.
Érzelmekre való hatás: pld. ajándékok kapcsolása a megvásárolt borokhoz. Kreatív fotók, bemutató videók készítése publikálása.
Piackutatás, minőséghez társított árpolitika kialakítása és a boltok polcaira kerülésének elősegítése.